دیسک کمر با لیزر

مراقبت های بعد از عمل لیزر دیسک کمر

آگاهی از مراقبت‌های بعد از عمل لیزر دیسک کمر کمک بسیاری به فرد در کوتاهی دوران نقاهت و همچنین پیشگیری از عوارض می‌کند. در این مقاله قصد داریم تمامی نکات را مورد بررسی قرار دهیم تا با آگاهی کامل از این زمینه بتوانید به نتیجه دلخواه از جراحی برسید و از مزایای بی‌شمار این جراحی بهره‌مند شوید. همراه ما تا انتهای مقاله باشید.

جراحی دیسک کمر با لیزر

نکات مراقبتی بعد از جراحی دیسک کمر با لیزر چیست؟

بهتر است بدانیم نکات مراقبتی دارای جهات مختلف است که در هر زمینه نیاز است آن رعایت گردد. در این مقاله نکاتی از مراقبت‌های لازم را ذکر می‌کنیم اما توجه داشته باشید که بعد از عمل لیزر تمام مراقبت‌ها و سوالات خود را در این زمینه از پزشک بپرسید چرا که ممکن است بر اساس شرایط شما مراقبت‌های خاصی نیز برایتان لحاظ گردد. به طور کلی بهتر است بعد از جراحی در مواردی که ذکر می‌شود مراقبت‌های لازم لحاظ گردد. این موارد شامل:

مواردی که ذکر شد جزو مراقبت‌های لازم بعد از عمل لیزر به شمار می‌رود. در ادامه به بررسی کامل‌تر این نکات می‌پردازیم. بهتر است قبل از بررسی موارد توجه داشته باشید مهمترین نکته در این جراحی انتخاب بهترین جراح دیسک کمر با لیزر است. به بیانی دیگر زمانی مراقبت‌ها تاثیر خود را می‌گذارند که جراحی به بهترین نحو و توسط پزشکی حاذق انجام گردد. در نتیجه به هیچ عنوان از دقت در این زمینه غافل نشوید.

فعالیت و حرکت بعد از لیزر دیسک کمر

مهمترین سوالی که برای افراد بعد از جراحی با لیزر ایجاد می‌گردد آن است که چه فعالیت‌هایی را می‌توانند انجام دهند. بهتر است بدانیم بعد از جراحی توصیه می‌شود از فعالیت‌های سنگین جدا خودداری کنید. توجه داشته باشید این موضوع بدان معنا نیست که فرد هیچگونه فعالیتی را انجام ندهد. به بیانی دیگر ورزش‌‎های سبک می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای افراد باشد. به طور مثال می‌توانید پیاده روی به مدت 15 الی 30 دقیقه رو جزو ورزش‌های سبک انجام دهید. در میان مزایای این عمل شاید به گوشمان رسیده باشد که دوران نقاهت کوتاهی دارد و همچنین خبری از برش‌های عظیم نیست. اما باید توجه داشته باشیم این روش مانند هر عمل دیگری نیاز دارد که فرد تا مدتی استراحت کرده و از فعالیت سنگین خودداری کند. به طور کلی نکاتی که باید در زمینه فعالیت‌ بعد از عمل لیزر رعایت کنید شامل:

00:42
truncate dir-rtl

جراحی لیزی دیسک

  • استراحت و محدود کردن فعالیت: در مرحله اول بعد از لیزر دیسک کمر، پزشک معمولاً توصیه می‌کند تا فعالیت‌های خاصی را محدود کنید و استراحت کافی داشته باشید. این ممکن است شامل جلوگیری از برخی فعالیت‌های جسمانی سنگین، حمل و جابه‌جایی اشیا سنگین و خم شدن یا خم شدن طولانی مدت باشد.
  •  فیزیوتراپی: پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا به جلسات فیزیوتراپی بروید. این جلسات شامل تمرینات و تمرینات مناسب برای بهبود انعطاف‌پذیری، قدرت عضلات و استحکام عضلات می‌شود. این تمرینات می‌توانند در بهبود و بازگشت به فعالیت‌های روزمره کمک کنند.
  •  پیروی از دستورات پزشک: بسیار مهم است که دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید. این شامل مصرف داروها، نوع و مدت استراحت، تمرینات و فعالیت‌های مجاز و هر گونه محدودیت دیگری است. همچنین، از پزشک خود سوال کنید که چه رفتارها یا فعالیت‌های خاصی را باید اجتناب کنید.

بیشتر بخوانیم: هزینه عمل دیسک کمر با لیزر

حمام بعد از عمل لیزر دیسک

شاید بر این تصور باشیم که بعد از لیزر حمام کردن ممنوع است اما بهتر است بدانیم با رعایت نکاتی می‌توانید یک روز  بعد از ترخیص از بیمارستان حمام کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم نیاز است که به نکاتی در این زمینه دقت داشته باشید. این نکات شامل:

  • حمام نکردن در وان:: در مرحله اول بعد از عمل دیسک کمر با لیزر، بهتر است از شنا در استخرها، ورود به وان حمام یا غوطه وری در آبهای طبیعی خودداری کنید. همچنین، تماس طولانی با آب در محدوده عمل نشانه خوبی نیست. برای شستشو و حمام استفاده کنید و از مواد شیمیایی قوی یا آب گرم به طور مستقیم بر روی منطقه جراحی خود خودداری کنید.
  •  خشک کردن: بعد از حمام، بدن خود را با دقت و با حرکات لطیف خشک کنید. از حوله نرم و تمیز استفاده کنید.

رانندگی بعد از عمل لیزر دیسک

ممکن است برای انجام عمل از شهری به شهر دیگر سفر کرده باشید و یا به دلایلی تصمیم به رانندگی بعد از جراحی را داشته باشید و این سوال برایتان مطرح گردد که آیا می‌توان بعد از جراحی رانندگی کرد؟ و نحوه رانندگی چگونه است. بهتر است بدانیم بعد از عمل به مدت چهار هفته از رانندگی خودداری کنید. بعد از گذشت این زمان می‌توانید رانندگی را مجدد آغاز کنید. انجام رانندگی بعد از گذشت زمان نیز نیاز است نکاتی رعایت گردد. این نکات شامل:

  • نشستن صحیح بر روی صندلی خودرو: توجه داشته باشید بعد از گذشت زمان و در صورتی که می‌خواستید رانندگی را مجدد آغاز کنید، بهتر است به پشت صندلی خود تکیه بدهید.
  • استراحت بین رانندگی: در صورتی که تصمیم به رانندگی با زمان طولانی را دارید باید توجه داشته باشید که بعد از حدود 30 الی 60 دقیقه رانندگی حتما استراحت کرده و برای چند دقیقه پیاده روی کنید.

نتیجه‌گیری
در این مقاله به بررسی مراقبت‌های بعد از عمل لیزر دیسک کمر پرداختیم و دانستیم با رعایت نکاتی می‌توانید به نتیجه دلخواه از این عمل محبوب برسید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *